Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - FastGeert

Pages: [1]
1
Super 8 / Re: 90cc Kymco Super 8 4T
« on: March 02, 2015, 09:07:56 PM »
Today, after 50km with new cilinder. I hit 73km/u.
I wil try a bigger nozzle size 92 and try 9gr rollers.

But it's a big differance between the 80cc and the 90cc with cylinder head. Pulls much better.

2
Super 8 / Re: 90cc Kymco Super 8 4T
« on: February 25, 2015, 10:08:01 PM »
Hello,

I just finished a NCY 90cc cylinder head, camshaft and valvelifter mounted. I also have the Overdrive2 vario with 8.5gr roles and NCY coupling with springs. Leovinci exhaust and nozzle size 88. Fast CDI and cable cut.
Top he now runs true 65 kilometers tand pulls well on. Previously I had stabbing Revolution 80cc with standard head and everything the same. Runs now without shim too.
Still, I actually expected something more from this setup as Now.
Anyone have advice what I can do?
I know that the Super 8 has a bad ratio, but I think still a normal 70 to 75km / h would be Possible With this setup. What can I do with it so still?

Mvg
Geert

3
Super 8 / 90cc Kymco Super 8 4T
« on: February 25, 2015, 09:58:30 PM »
Hallo,

Ik heb net een NCY 90cc met cilinderkop, nokkenas en klephevelbrug gemonteerd. Ook heb ik de Overdrive2 vario met 8.5gr rollen zitten en de NCY koppeling met trekveren. Een Leovinci uitlaat en sproeier maat 88. Snelle CDI en ontgrenzing door kabeltje door te knippen.
Top loopt hij nu echte kilometers dik 65 en trekt aardig op. Voordien had ik de Revolution 80cc steken met standaard kop en verder alles hetzelfde. Rij nu zonder shim ook.
Toch had ik eigenlijk iets meer verwacht van deze setup zoals ik nu rij.
Iemand nog raad wat ik kan doen?
Ik weet dat de Super 8 een slechte overbrengingsverhouding heeft, maar ik denk dat normaal toch een 70 a 75km/u haalbaar zou moeten zij. Met deze setup. Wat kan ik hieraan dus nog doen?

Mvg
Geert

4
Super 8 / Changing compleet drivetrain 50 4T to 125 4T
« on: August 11, 2014, 08:36:15 PM »
Hello,

I have a S8 50cc 4T and already installed  a 80cc, overdive 2 vario, other CDI all from Revolutio,70, think a 85 main jet and a Leovinci. At the moment he is running about 65km/u on GPS. To slow for mee.
So i have a compleet engine en drive train and cables from a 125cc. Is it possible to replace this without changi,g the chassis? Does someone have pictures or video of  a swap like that?

Geert

Pages: [1]